onsdag den 3. november 2010

Frikadeller


Frikadelletid

Frikadellerne der var tilovers.

Som mange nok ved, er der ikke mange steder uden for Danmark, hvor man kan få frikadeller. Specielt ikke herovre i staterne. 

En af Kims kollegaer har været i Danmark, hvor han smagte frikadeller, og dem elsker han som han siger. Derudover har Kim på siten luftet for kollegaerne hvor godt dansk mad er. Derfor, da jeg kom herovre, kom jeg til et sted, hvor man ikke praler med at man kan lave dansk mad uden at lave det. 

Så søndag, skulle Kim på arbejde, og jeg blev enig med Kevin – en amerikansk kollega, at vi skulle ud og finde noget hakket svinekød så jeg kunne komme få lavet mine frikadeller. Turen gik til wallmart, hvor jeg fandt hvad jeg skulle bruge, og så var det ellers hjem til hotellet og i gang med at lave frikadeller.

Kim kom hjem ved 6 tiden, hvor jeg var ved at være færdig med frikadellerne. Kasper blev sendt i wallmart efter pasta – for det havde jeg selvfølgelig glemt. Da det var kogt mødtes ’the tripel K’s = Kasper, Kevin, Kim og jeg på vores værelse, hvor vi fik en dansk ret bestående af frikadeller, pasta og ketchup J Mums det smagte godt. Det er noget man kommer til at savne når man er væk hjemmefra – det er det danske mad. 

Det sjove ved det med pastaen var, at Kevin spurgte hvilken slags pasta det var vi skulle have, om det var med ost eller hvilken slags. Da jeg så svarede almindelig pasta uden noget, så han helt underlig ud i hovedet, som om han ikke vidste hvad det var. Det gjorde han heller ikke og var spændt på at se hvad det var. 
Det kunne jeg ikke lade være at grine lidt af, det siger lidt om, hvor sjældent de spiser pasta uden ost eller et eller andet andet i. Det er åbenbart ikke normalt herovre. 
Kim med en af de 'små' ostepops.
Frikadellerne var en succes, men vi fik ikke spist mere end ¼ af frikadellerne, så resten af dem var dømt til at komme med dem på arbejdet dagen efter. Her var frikadellerne også en kæmpe succes, og de var alle væk inden klokken 10 om formiddagen.


Stor, større, størst.

Når man taler om at alt er meget større og utrolig overdrevet herovre i USA, kan jeg kun give folk ret. 
Kim har købt nogle ostepops vi i går skulle have hul på, og da vi fik en ostepops op, begyndte vi begge at grine. De amerikanske ostepops er gigantiske. De er nok 5 gange så store som danske ostepops. 
Og når det går helt ned til ostepops – ja, hvad er der så ikke af andre ting, der er meget større end derhjemme. 
Hjemme har vi måske stor og større, men herovre har i de størst.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med at frikadellerne blev rigtig gode...
    næste gang må det så blive dansk bøf med bløde løg og go brun sovs og kartofler til...- og med asier...

    Super godt indlæg...

    SvarSlet
  2. Hehe , ja ... Det har er jeg os blevet spurgt om jeg vil lave :D men det bliver ikke til hele siten ... puha

    SvarSlet