tirsdag den 9. november 2010

Shop amok

M.A.C


Det længe ventede makeup
Efter en forgæves tur til Fargo for at købe makeup, valgte jeg at bestille noget af min yndlingsmakeup over  nettet.

Jeg bruger M.A.C. makeup hvilket jeg synes er det absolut bedste makeup man kan få.

Hjemme i Danmark er det kun muligt at købe M.A.C. makeup i magasin i Århus og København. Udover den lange køretur man skal på derhjemme for at kunne købe noget af mit yndlingsmakeup, så koster det kassen derhjemme. Det er ufattelig dyrt, og det er også noget af det der har tilbageholdt mig fra at købe mere af det på dansk jord.

Herovre bestilte jeg over M.A.Cs hjemmeside 10 øjenskygger, 2 pensler og 1 2-i-1 mascara. Hver øjenskygge derhjemme, koster mellem 125-150 danske kroner. Herovre via. nettet nøjedes jeg med at give $ 12 pr. øjenskygge hvilket er 60 kr. Måske stadig lidt smådyrt, ja, men taget i betragtning af, hvad jeg har sparet i forhold til hvis jeg købte det hjemme i Danmark, har jeg ikke dårlig samvittighed.

Efter jeg havde ventet på det i en uge ankom det endelig til hotellet d. 4 november. Det var en glædens dag for mig, og jeg kan forestille mig jeg havde julelys i øjnene da jeg pakkede pakken op.
Der var ikke noget af makeuppen der var beskadiget så alt var bare perfekt.


Nike


Vores nye sko. Mine er dem i midten, og de andre to par
er Kims. Dem til højre, er skoene til hverdagsbrug.
Eftersom jeg ikke har fået mine løbesko med herover, blev jeg nødt til at købe mig et par nye herovre. Det samme gjorde Kim.

Alt er noget billigere herovre i forhold til Danmark. Så endnu engang har vi fået gjort os en god handel.

Kim købte 2 par Nike løbesko – det ene par dog kun til hverdagsbrug, og jeg købte et par. Da vi kom tilbage på hotellet, undersøgte vi på Nikes hjemmeside, hvad det ville have kostet os, hvis vi havde købt skoene hjemme i Danmark. Det blev til 3200 kr.

Da vi så det, kunne vi ikke lade være at smile bare en lille smule, eftersom det vi gav for de tre par sko, var langt under halv pris af hvad de koster i Danmark.

Så endnu en gang – en god handel fik vi gjort os.


Jeg undrer mig af og til over, hvor billigt det hele er herovre. Det er ikke kun mærketøj og makeup, nej det er alt. Det er mad, drikkevarer, biler, huse, ja alt.

Jeg kan godt forstå nogle amerikanere ryster en smule på hovedet når de hører, hvad vi betaler for tingene derhjemme.


The Winner Takes It All

- Eller os gør han ikke.

Gavekortet til Scheels. 
Da vi søndag var nede i centret for at finde vores løbesko, blev vi tilbudt at deltage i en konkurrence om et gavekort til SCHEELS (butikken vi købte skoene i) på $ 300. Det siger man selvfølgelig ikke nej til, så derfor deltog vi begge i konkurrencen. 

Det var ude foran centret der var en Dodge udstilling, hvor man, hvis man svarede på et par spørgsmål, deltog i lodtrækningen om dette gavekort på $ 300. 
Udtrækningen ville ske samme dag. Vi gik ind og shoppede vores sko, hvorefter vi tog tilbage til hotellet.
Her blev vi mødt af et par af Kims kollegaer, hvor vi blev tilbudt at spise med dem - de havde gang i grillen. På grillen var der friskfanget fisk og ribs. 
Fisken smagte fantastisk, den var marineret i lime og hvidløg. Mums. 

Der sad vi så, det meste af eftermiddagen, og lige pludselig ringer Kims telefon, og han havde vundet i lodtrækningen. 
Han tog ikke hele præmien, desværre, men fik et gavekort på $ 100 til Scheels. 
Det skulle vi ned og hente med det samme. Hvor vi efterfølgende tog tilbage til kollegaerne og hyggede os. 

Inden vi kom tilbage til hotellet var vi nede ved USAs største og længeste flod. Den kommer der billeder af senere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar